Jesteś wprost przekonany, że wykorzystałeś już wszystkie najlepsze narzędzia i techniki przeznaczone do usprawniania procesu pozycjonowania, a twoja strona dalej nie osiągnęła takiej pozycji w wyszukiwarkach, jakiej byś sobie życzył? A co z katalogami? Czy w ogóle jesteś w stanie powiedzieć, czym są katalogi firm i – co jeszcze ważniejsze – czy potrafisz z nich korzystać? Właśnie z tego tekstu dowiesz się, jak umieścić w nich własną witrynę.
Najlepiej zajmij się tym teraz. Naprawdę nie ma na co czekać. Załóżmy, że interesuje cię katalog firm, w którym umieszcza się wirtualne wizytówki różnych przedsiębiorstw. Chcesz zatem pojawić się w nim wraz ze swoją działalnością, a to znaczy, że w odpowiednim okienku musisz umieścić jej prawdziwą nazwę – tą samą, którą zarejestrowałeś w urzędzie podczas zakładania nowej firmy. Katalog poprosi cię również od razu o podanie adresu strony www. Absolutnie nigdy nie rezygnuj z tej opcji. Jeżeli tylko masz swoją stronę, wpisz ją do odpowiedniej rubryki, a jeśli jej nie masz, skup się na tym, by w najbliższym czasie koniecznie ją założyć (najlepiej od razu z dodatkowym blogiem). Co dalej?
Teraz katalogi stron proszą zwykle o uzupełnienie opisu bardziej szczegółowymi informacjami. Wpisz więc adres siedziby swojej firmy, dane kontaktowe (przede wszystkim numer telefonu oraz adres e-mail) i wszelkie inne przydatne elementy. Na pewnym etapie zostaniesz też zmuszony do wybrania kategorii dla swojej firmy. Bardzo dokładnie przejrzyj tutaj wszystkie możliwe opcje, zwłaszcza jeśli korzystasz z większego katalogu o zróżnicowanych kategoriach, który nie skupia się na jakiejś jednej konkretnej branży. Wybór kategorii jest kluczowy. Jeżeli na tym etapie podejmiesz dobrą decyzję, Internauci będą szybciej cię znajdować, a przecież na tym ci właśnie zależy.
Gdy już przejdziesz przez te podstawowe formalności, będziesz mógł jeszcze dodać do swojej wizytówki bardziej szczegółowy opis działalności. To właśnie on jest w stanie najkorzystniej wpłynąć na pozycjonowanie stron, dlatego nie należy z niego rezygnować czy traktować go po macoszemu. Jeżeli korzystasz z kilku katalogów na raz, w każdym z nich powinieneś umieścić inny opis. Nigdy nie powielaj i nie kopiuj raz przygotowanych treści.